czwartek, 11 grudnia 2014

Do Londynu na kawę

Szósty grudzień, szósta rano, osiem osób, 12 godzin. Tak w skrócie wyglądał nasz wyjazd do Londynu. Bilety zarezerwowaliśmy już dawno ( sierpień ) ale w mgnieniu oka nadszedł czas na wyjazd. W stolicy Anglii byliśmy pierwszy raz. Wylot z Gdańska do Luton trwał dwie godziny. Z Luton do Centrum dojechaliśmy w godzinę autobusem national express do Victoria Coach Street.

I tu zaczęła się nasza przygoda :)

Cel nie był ściśle określony. Chcieliśmy się przejść, poczuć to miasto i wypić kawę.

Większość przeszliśmy pieszo, żeby po prostu więcej zobaczyć.
Z Victoria Coach Street doszliśmy pod Big Bena co zajęło nam trzy godziny z licznymi przerwami po drodze (w tym na śniadanie).

wnętrze kościoła

Jedyne co chciałam zobaczyć w Londynie szóstego grudnia to hucznie ogłaszane targi świąteczne.
Niestety może nie miałam szczęścia ale targ na który trafiliśmy nie zachwycił mnie niczym oprócz grzanego wina. A Pani którą pytałam o najładniejszy targ w okolicy ten wychwalała najbardziej.

Big Ben

London Eye

Trafalgar square

Żeby zdążyć na samolot, który miał planowo wylecieć coś po 20.00 z Trafalgar square do Victoria Street wybraliśmy metro. Żeby móc jeszcze pochodzi po tej ulicy, zjeść coś i kupić coś fajnego :)
Tak więc koło 14 byliśmy już na Victorii a o 16.40 wsiedliśmy do autobusu powrotnego, żeby mieć pewność, że nie utkniemy w żadnych korkach. O 18.00 byliśmy na lotnisku czyli tak jak zawsze w przewodnikach radzą- dwie godziny przed planowanym lotem. Odprawa poszła szybko więc resztę czasu spędziliśmy w sklepach bezcłowych i na kawie. Niestety lot był opóźniony więc lotnisko zwiedziliśmy dokładnie.

widok z mostu nad Tamizą

Jeśli ktoś w Londynie jeszcze nie był niech szybko rezerwuje tani bilet. 12h nie wystarczy, żeby zobaczyć wszystko ale wystarczy, żeby zachęcić nas do ponownego odwiedzenia.