poniedziałek, 2 lutego 2015

Aga w kuchni #21 leczo

Moje pierwsze w życiu leczo. Wyszło bardzo dobre! Zamiast ketchupu dodałam strasznie ostry sos, który dostałam od taty z Kazachstanu. Leczo z każdym podgrzaniem jest co raz lepsze. Czas przygotowania to około 50 minut wraz z podgrzewaniem. U mnie w domu najczęściej je się leczo z chlebem posmarowanym masłem, taki nasz smak z dzieciństwa.



Potrzebujesz:


3 cebule (czerwona i biała)
3 czerwone papryki
2 żółte papryki
15 pieczarek
6 frankfurterek
1 puszka pomidorów
3 łyżeczki koncentratu pomidorowego
2 łyżeczki bardzo pikantnego sosu/ketchupu
2 ząbki czosnku
2/3 szklanki wody
oliwa z oliwek
sól
pieprz
słodka papryka


Przygotowanie:

Paprykę pokroić w paski i oczyścić z gniazd. Wrzucić do garnka z małą ilością wody, dusić pod przykryciem. Cały czas gotować na małym ogniu. Pokroić pieczarki w ćwiartki i wrzucić do garnka (jeśli są małe/duże w ósemki). W między czasie pokroić cebulę w piórka i zeszklić na oliwie, dorzucić do papryki. Na patelni po cebuli podsmażyć pokrojone frankfurterki. Wszystko dusić przez około 20 minut. Po tym czasie dodać puszkę pomidorów, koncentrat i ketchup. Dorzucić czosnek i łyżkę słodkiej papryki. Gotować przez kolejne 15 minut. Na koniec przyprawić solą i pieprzem. Im dłużej się gotuje tym lepiej.

Gotowe!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz